Izvajanje učne diferenciacije s pomočjo fleksibilnega pohištva in interaktivnih rešitev

V sodobnem času se veliko učiteljev pri poučevanju poslužuje izvajanju didaktičnega načela učne diferenciacije in individualizacije, saj se učenci kljub enaki oziroma podobni kronološki starosti v različnih vidikih razlikujejo med seboj. Fleksibilni učni prostori podpirajo diferencirane učne situacije, saj ponujajo različne možnosti za izvajanje le teh.
 
Študija FH Aachen (2015) je pokazala, da poučevanje danes poteka v različnih fazah, kar pomeni, da učitelji enkrat vključujejo ves razred, drugič učence individualno ali manjše skupine učencev, ki sodelujejo pri različnih nalogah. Zato je smiselno uporabiti različne prostorske koncepte, ki ponujajo učnim prostorom različne funkcije – torej ustvariti prostore, ki se lahko prilagodijo ustreznim izobraževalnim zahtevam.
 
 
Kaj je fleksibilno pohištvo?
Za fleksibilno poučevanje mora biti tudi pohištvo fleksibilno, kot priporoča Schönig / Schmidtlein-Mauderer (2013). Na primer:
  • Opremljeno s kolesci, da se da enostavno namestiti, kjer se trenutno potrebuje;
  • Dovolj lahko, da ga lahko mlajši učenci premikajo in delovno okolje prilagodijo trenutnemu načinu dela v razredu (individualno, tandemsko, skupinsko delo);
  • Sposobno medsebojnega kombiniranja, tako da pri poučevanju nikogar ne izključuje, tudi učitelja ne, ki v določenih primerih potrebuje mobilno delovno postajo;
  • Raznoliko uporabno, da zagotavlja raznovrstne načine učenja, dela in počitka;
  • Višinsko nastavljivo, da se lahko prilagodi uporabniku in ob tem podpira delo v sedečem ali stoječem položaju.
 
Interaktivne rešitve so lahko mobilne

Interaktivne rešitve lahko s pomočjo mobilnih stojal prosto prestavljate po prostoru in jih višinsko nastavljate ter jih tako prilagajate trenutnim učnim potrebam.
 

Kako uporabiti tehnologijo, da v največji meri nudi izvajanje učne diferenciacije?
Uporaba interaktivnih rešitev s pripadajočo programsko opremo nudi številne možnosti za izvajanje učne diferenciacije. Programska oprema v oblaku – SMART Learning Suite Online omogoča vključevanje učencev v delovne prostore, kjer učenci v skupinah, ki jih ustvari učitelj, soustvarjajo gradiva in sodelujejo pri različnih aktivnostih na šolskih računalnikih ali tablicah.

Učenci so v tovrstnih delovnih prostorih neposredno vpeti v učni proces, saj lahko v delovni prostor dodajajo različne zapiske in slike iz iskalnika ter razvrščajo predmete na strani. Prav tako pa lahko tudi učitelj sproti preverja napredek učencev po skupinah in jim sproti podajajo povratne informacije.
Vsebine iz digitalne bele table lahko učenci sočasno dopolnjujejo na svojih napravah

Učenci lahko soustvarjajo vsebine tudi s pomočjo aplikacije »Whiteboarding«, ki je del SMART Board® interaktivnega zaslona. Tako se vsebine, ki jih učitelj zapiše na interaktivni zaslon in vsebine, ki jih učenci zapišejo na svojih napravah sproti sinhronizirajo in prikazujejo na vseh napravah.
 
Imate odpor ali strah pred uporabo nove tehnologije?
Brez skrbi, jeseni 2018 premierno prihaja spletni portal iUčitelj, ki vam bo s triki in nasveti, video vodiči, gradivi in še mnogo več, pomagal, da boste izdelali najboljša gradiva za vaše učence.
 
Da bi šola postala učni in življenjski prostor, ki je pripravljen za prihodnost, je potrebna nova oblika učnih prostorov kjer:
  • je vsakdo sprejet glede na svojo individualnost;
  • ima vsak dovolj časa za rast in razvoj svojih sposobnosti;
  • vsakdo najde prostor, ki spodbuja učenje;
  • so napake in drugi pristopi v učnem procesu dovoljeni;
  • se vsebina vedno bolj samostojno izbira in usvaja;
  • prevladuje vzdušje medsebojnega spoštovanja;
  • potekajo srečanja, tako šola živi in ​​doživlja skupaj.
 
Takšne učne prostore vam lahko omogoči VS Furniture inovativno fleksibilno pohištvo in interaktivne rešitve SMART Board®.
Če se odločate o nakupu inovativnega fleksibilnega pohištva in bi želeli predogled, vam nudimo brezplačne 3D izrise vaših prostorov z izbranim  pohištvom.